Arkadaşlar;
Birçoğunuzun yaşadığı güncelleme sorunlarına karşılık yeni güncellemeden sonra bende sizlere yardımcı olmak amacı ile bir kaç test yaptım.
Yaptığım testler şu şekildedir:
1. WİFİ ile internete giren bir notebook ( windows xp işletim sistemli) ile güncelleme yaptım. Sonuç başarılı. ( ADSL işyerinde 30 kullanıcının kullandığı 1024/256 mbit bağlantı )
2. WİFİ ile internete giren masaüzeri PC ( Windows Vista Ultimate işletim sistemli) ile güncelleme yaptım. Sonuç Başarılı. ( ADSL evde kullandığım ve yaklaşık olarak 100 mt uzak mesafeden WİFİ ile bağlanıyorum. )
3. Lan kablosu ile Masaüzeri bir bilgisayara güncelleme yaptım. Sonuç başarılı. ( ADSL 30 kullanıncının kullandığı 1024/256 mbit işyeri bağlantısı)
Testlerden sonra bir sistem uzmanı olarak şu kanıya varmış bulunmaktayım "Güncelleme Sorunlarının İnternet Bağlantı durumlarınızdan kaynaklaması yüksektir."
Bu nedenle sağlıklı bir ADSL bağlantısı nasıl yapılır size bilgi vermek için bir çalışma yaptım.
Burada dikkat edilecek önemli bir kaç nokta var....
1. Sağlıklı bir bağlantı için TürkTelekom kutusundan ( Yani bina içine telekomun bağlantı yaptığı kutu) evinizin içine gelen kabloda hiç bir şekilde EK, ara bağlantı olmamalıdır.
2. Ev telefonunuzu SPLITTER dan sonra bağlamanız gerekmektedir. ( Resimdeki uygun bağlantısır. )
3. ADSL kullanılan hat üzerinde paralel telefon çalıştırılması ADSL bağlantı durumunuzu etkiler bu nedenle mümkünse paralele telefon kullanmayın. Paralel telefon sadece SPLITTER'ın telefon çıkışından sonraki sabit telefonunuza bağlanabilir. Aksi taktirde bağlantınızda kopma, kısa süreli kopukluk gibi gurumlar oluşur.
4. ADSL hat durumunuzu modeminizin arayüzüne girerek kontrol ediniz. ( Bu konuda nasıl giriş yapacağınız söylemem zor çünkü her modemin arayüzü farklıdır.)
Örnek : ( ZOOM x5 ADSL MODEM ARAYÜZÜ DEĞERLERİ )
Item Status
ADSL Line State: Showtime bağlantı durumu
Downstream: 1024 Kbps download hızı
Upstream: 256 Kbps upload hızı
Mode: T1.413 bağlantı modu
Transmit Power: 11.9 dB bağlantı gücü
ADSL Link UP Time: 1 day 2 hour 16 min 45 sec bağlı kalınan süre
Item Downstream Upstream
SNR Margin 34.0 dB 30 dB Hat gürültü değerlerini gösterir değerler ne kadar yüksek ise o kadar temiz bir bağlantınız olduğuna işerettir.
Line Attenuation 41.5 dB 23.0 dB line attenuation degeri ne kadar dusukse hat o kadar temiz demektir ses kirliligi acısından temiz.
CRC Errors 4 0
FEC Errors 0 0 modem bağlantı hataları burada ne kadar az hata sayısı olursa o kadar iyi bir durumdasınız.
HEC Errors 0 0
Bunların yüksek -- tercihan 30 dB'in -- üstünde olması gerekir; 10 dB'in altına inildiği zaman ADSL sinyalinde kopma problemi yaşarsınız ve/veya yüksek kbps hızlara çıkamazsınız.
Umarım yeterli bilgilendirme yapmışımdır. Lütfen güncellemeler ile ilgili konu açmadan önce bu durumları kontrol ediniz. Eğer bu bölümde sorununuz varsa siz gerekli düzeltmeyi yapmalısınız.
İyi Forumlar....